Osapuolet
Leppävirran Niemilomat Oy
Postiosoite: Niemeläntie 248, 79410 Niinimäki
Puhelin: +358407159568
Sähköposti: reeta.halonen (at) niemilomat.fi
Y-tunnus: 1468925-9
Asiakas
Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Leppävirran Niemilomat Oy:ltä.
Yleiset ehdot
- Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
- Sovellamme majoituskohteissa dynaamista hinnoittelua.
- Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikottain ja päivittäin.
- Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.
- Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin. Esimerkiksi kulujen, kuten raaka-aineiden ja sähkön hintojen yllättävästi noustessa. Hintojen muuttuessa asiakkaalla on oikeus perua varaus kuluitta.
- Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
- Niemilomilla on oikeus käyttää ja luovuttaa rekisteröityjä osoitetietoja suoramainontaan, etämyyntiin ja muuhun suoramarkkinointiin sekä markkina- ja mielipidetutkimuksiin ellei asiakas tätä kiellä. Kiellon voi tehdä ehdoissa mainittuihin yhteystietoihin.
- Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Varausehdot
Varaaminen
- Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
- Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
- Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
- Sähköinen varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
- Niemilomat ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Niemilomiin tilanteen korjaamiseksi. Niemilomat ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
- Niemilomat ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
- Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.
Peruutukset ja muutokset
- Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
- Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
- Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
- Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
- Niemilomat ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Niemilomiin tilanteen korjaamiseksi.
- Niemilomat ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
- Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.
Niemilomien oikeus peruuttaa varaus
- Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Niemilomat perua varauksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä asiakkaalle.
- Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
- Force majeure -esteen takia irtisanotusta vuokrasopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.
Avaimet
- Sisäänkirjautuminen kello 15.00-21.00 Niemilomien vastaanotossa, josta saatte majoituspaikkanne avaimen, ellei muuta sovita.
- Asiakas palauttaa majoituskohteen avaimen kello 12.00 mennessä Niemilomien vastaanottoon, ellei muuta sovita.
- Kadonneesta tai palauttamatta jätetystä avaimesta omistajalla on oikeus periä kaikki uudelleensarjoituksista tai lukkojen vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset täysimääräisesti kuitenkin vähintään 60 euroa.
- Niemilomilla on oikeus periä vähintään 20 euron korvaus mikäli tämä joutuu avaamaan kohteen hävinneen tai sisälle jääneen avaimen vuoksi.
Kohteen käyttö
- Kohde on määritelty kohdekuvauksessa.
- Asiakkaalla on vuokra-aikana käyttöoikeus kohteeseen ja sen varustukseen sekä erikseen määriteltyihin palveluihin.
- Jos varaaja huomaa kohteessa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen ilmoitettava siitä varaustenhallinnasta vastaavalle vuorokauden kuluessa.
- Asiakas huolehtii kohteen siisteydestä sekä jätteiden poiskuljetuksesta vuokra-aikana ja sen päätyttyä.
- Asiakas on vastuussa kohteen loppusiivouksesta varauksen päättyessä. Niemilomilta voi tilata loppusiivouksen varauksen yhteydessä tai viimeistään vuorokautta ennen varauksen päättymistä.
- Loppusiivoukseen kuuluu, että jäähtyneet tuhkat tyhjennetään niille varattuun astiaan, puukantotelineet täytetään valmiiksi, astiat tiskataan ja laitetaan paikalleen, keittiö siivotaan, roskat viedään jätepisteeseen, tyhjät juomapullot ja -tölkit viedään pois, huonekalut ja tavarat laitetaan paikoilleen, sängyt pedataan, ruokatarvikkeet viedään pois tai ne viedään jätepisteeseen, matot ja lattiat imuroidaan, lattiat pyyhitään kostealla mopilla, pöydät ja tasot pyyhitään kostealla liinalla, vuodevaatteet puistellaan, sauna, suihku sekä WC pestään. Piha-alue, grillipaikka ja vene jätetään siistiin kuntoon, kuistit lakaistaan. Loppusiivous tulee tehdä kokonaisuudessaan vasta lähtöpäivänä. Majoituskohteen tulee olla yhtä siisti, kuin se oli asiakkaan sinne saapuessa.
- Tilattuun loppusiivoukseen ei sisälly astioiden tiskaus, astioiden paikalleen laitto ja roskien vienti. Lisäksi asiakkaan on vietävä tyhjät pullot ja tölkit pois ja laitettava huonekalut paikoilleen. Ruokatarvikkeet on vietävä pois tai ne on vietävä jätepisteeseen.
- Mikäli asiakas on vuokrannut liinavaatteet tai ne sisältyvät vuokrahintaan, tulee ne jättää pinoon sängyn päälle.
- Mikäli asiakas on jättänyt kohteen siivoamatta tai siivous on puutteellinen, laskuttaa Niemilomat kohteen siivouksesta aiheutuneet kulut täysimääräisesti. Siivoustyö 50 €/h.
- Kohde on asiakkaan käytössä kohdekuvauksessa määriteltynä aikana.
- Tupakointi on kielletty kaikissa sisätiloissa ja parvekkeilla.
- Mökkiä saa käyttää korkeintaan niin monta henkilöä, kuin mökissä on vuodepaikkoja. Jos ystäväsi haluavat yöpyä luonasi ja henkilöluku ylittää vuodeluvun, sovi asiasta sekä lisämaksusta Niemilomien kanssa.
- Vuodevaatteet, matot ja kalusteet on tarkoitettu vain sisäkäyttöön.
- Mökin sisätiloissa ei saa käyttää ulkojalkineita.
- Vedä soutuvene aina käytön jälkeen rannalle ja kiinnitä se kunnolla.
- Ole varovainen avotulen kanssa. Nuotion saa sytyttää ainoastaan grilliin. Muista sammutta pihatulet, roihut ja kynttilät ennen nukkumaan menoa tai mökiltä poistumista. Älä jätä tulta ilman valvontaa. Avotulta ei saa sytyttää metsäpalovaroituksen aikana.
- Vuodevaatteet, matot ja kalusteet on tarkoitettu vain sisäkäyttöön.
- Mökin sisätiloissa ei saa käyttää ulkojalkineita.
- Vedä soutuvene aina käytön jälkeen rannalle ja kiinnitä se kunnolla.
- Ole varovainen avotulen kanssa. Nuotion saa sytyttää ainoastaan grilliin. Muista sammutta pihatulet, roihut ja kynttilät ennen nukkumaan menoa tai mökiltä poistumista. Älä jätä tulta ilman valvontaa.
- Sulje takan pelti vasta sen jälkeen, kun hiillos on sammunut. Jollei pelti ole kiinni, talviaikaan koko mökki kylmenee ja kesäaikaan hyttyset pääsevät sisälle. Niemilomat opastaa pyydettäessä takan käytössä. Käytä polttopuuta harkiten.
- Sähkökatkon tullessa emme vastaa asiakkaiden henkilökohtaisista ruoista majoitustiloissa.
- Asiakas on vastuussa korvaamaan tahallaan tai vahingossa aiheuttamansa vahingot.
- Varaaja on täydessä vastuussa ja korvausvelvollinen lemmikkieläintensä aiheuttamista vahingoista.
- Lemmikkieläimet on pidettävä kytkettyinä piha-alueella.
- Lemmikkieläimet eivät saa olla majoituskohteissa yksin ilman valvontaa.
- Lemmikkieläinten omistajien tulee kiinnittää erityistä huomiota majoituskohteen siisteyteen. Majoituskohde tarkistetaan aina lemmikkieläimen jälkeen ja tarvittaessa siivotaan Niemilomien toimesta.
- Lemmikkieläinten salliminen majoituskohteisiin on merkitty aina erikseen.
- Lemmikkieläimen omistajan tulee noudattaa myös mahdollista erikseen annettua tarkentavaa ohjeistusta.
- Asiakkaan tulee tutustua välineiden turva- ja käyttöohjeeseen. Välineitä tulee käyttää huolellisesti vain sille tarkoitettuun tavanomaiseen käyttöön. Asiakas sitoutuu tekemään turvallisuustarkastuksen vuokra-aikana. Vuokravälineitä ei saa viedä maasta, eikä vuokrata edelleen. Vuokravälineitä saa käyttää ainoastaan ehtojen sallimassa laajuudessa ja ainoastaan käyttäjän taitotasolle ja osaamiselle soveltuvissa suorituspaikoissa. Asiakas käyttää kaikkia välineitä varusteineen aina omalla vastuullaan.
- Asiakkaan tulee palauttaa välineet välittömästi vuokrakauden päättyessä sovittuun paikkaan puhdistettuna ja muutoinkin samassa kunnossa kuin se oli vuokralle luovutettaessa. Asiakkaan on ilmoitettava viipymättä Niemilomille, mikäli palautus viivästyy. Niemilomilla on oikeus periä ylimenevältä ajalta 50% korotettu vuokra, mikäli muuta ei ole erikseen sovittu.
- Asiakas on velvollinen korvaamaan vuokravälineille vuokra-aikana huolimattomasta tai virheellisestä käsittelystä ja puutteellisesta huollosta aiheutuneet vahingot ja kustannukset. Asiakas on velvollinen korvaamaan vuokra-aikana tuhoutuneen tai kadonneen välineen sen uushankinta-arvoon. Asiakas vastaa kuljetus-, turvallisuus- ja muiden määräysten noudattamisesta. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan kaikista välineissä ilmenevistä vioista Niemilomille välittömästi.
- Niemilomat vastaa välineiden normaalista kulumisesta aiheutuvista korjaustoimenpiteistä. Niemilomat ei vastaa välineiden käytöstä tai rikkoutumisesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista välillisistä tai välittömistä kustannuksista tai vahingoista. Niemilomat ei sitoudu toimittamaan rikkoutuneen vuokrauksen kohteen tilalle uusia välineitä.
- Niemilomilla ei ole asiakkaille tapaturmavakuutusta. Jokainen asiakas huolehtii omasta tapaturmavakuutuksesta. Tapaturmavakuutus on suositeltavaa etenkin aktiviteeteissa.
- Mahdolliset valitukset on aina tehtävä vuorokauden sisällä aiheen ilmaannuttua.
- Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.
- Niemilomat pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
- Jos asiakas ja Niemilomat eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.
- Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).
- Tilausvahvistus/maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.
- Palautusoikeus ei koske kaiverrettuja eikä muita yksilöllisiä tuotteita, majoituspalveluja, ravintolapalveluja tai muita tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajan palveluja.
- Niemilomat soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.
- Niemilomat ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.
- Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.
- Lasku on maksettava merkittyyn eräpäivään mennessä.
- Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.
- Mikäli varattavan kohteen laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, tilaus poistuu ja kohde palautuu takaisin kauppaan.
- Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Niemilomat ei käsittele tilausta.
- Jos varauksen alkamisajankohta on ennen eräpäivää, niin lasku tulee olla maksettu ennen saapumistanne.
Lemmikkieläimet
Välineiden vuokrausta koskevat erityisehdot
Valitukset
Toimitusehdot
Sopimuksen syntyminen
Kaupan peruutus ja palauttaminen
Maksuehdot
Maksaminen Niemilomille laskulla